Investering i guld-sten frem for aktier

bent-in-patio

Nu er det sket. Vestas aktierne er forladt, solgt i fredags til morgenkursen på 390,5 hvilket er en fornemmelse for kurser af fornemmeste art. Senere på fredagen sluttede vindmøllepapiret nemlig i kurs 385,5. Som de trofaste læsere af denne blog vil vide, er det så som så med selve udbyttet, idet min økonomi desværre er alt for tynd til at kunne investerer solidt på aktiemarkedet. Derfor er jeg også, tvunget af omstændighederne med manglende cash flow, nu uden for aktiemarked og er i stedet gået ind i sten. Nu ligger der ca. 120 kvadratmeter nylagte fliser i vores gårdhave, og det er en stensikker investering. Ikke alene kan man hver dag gå uden frygt for at falde over slidte og skæve fliser, man går faktisk på en god forrentning.
På en amerikansk hjemmeside, der angiver råd til investerings-lystende borgere, indtager dollars lagt i forbedringer af
boligen førstepladsen.
Med muligheden for at bidrage til disse investeringer ved at udføre arbejde selv, stiger profitten naturligvis. Derfor øjende jeg også muligheden for at vi selv fjernede de gamle asfalt-lagte ”sten” og smed dem i containeren. Det var en ekstra investering (besparelse) på flere tusind kroner. Og nu har vi et evigt tilbagevendende emne til familiefrokosterne:
”Kan I huske den gang, vi selv fjernede fliserne og var udmattede i kroppen i over en uge bagefter”. Jeg har sjældent været så gennemtræt. Vi fjernede cirka lige så mange tons, som vi sparede i kroner. Nu er de lagt, og jeg kan sidde og nyde min investering i mange år fremover. Formentlig vil jeg græde en saltede tåre, når Vestas kryber over kurs 400. Men når tåren rammer flisen vil den blive forvandlet til en guldtåre, og trille ned i en sprække til forhåbentlig yderligere vækst.
En dag går jeg på guldsten.

Om born2b

Bor i Risskov
Dette indlæg blev udgivet i Aktier, Blog, Hverdagen. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

