Go with the flow

Seje padle-tag i dovne bølger.
Det er august ved klitmøller og Vesterhavet testes for tredje gang.
Det skuffer denne dag, og især i forhold til Hvide Sande, hvor jeg var sidst i juli. Dengang var der bølger med energi og vægt i – meget vægt. Her denne dag i Klitten, er bølgerne noget sløve. Det gør det svært at komme op, for netop som jeg vil tage fart nedad, forsvinder bølgen i noget plask og skvulp. Alligevel er det en pragtfuld dag. Solen skinner og vandet er varmt. Og Klitmøller har den fordel, her ved bugten, at man kan gå tilbage på land og så starte forfra ved at stå ud fra spidsen. Dét er et klart privilegium for aldrende surfere. Og armene er denne gang heller ikke så slidte som ellers, men jeg er også ved at komme i surfer-form. Men bølgerne skuffer… Det lykkes dog at komme op et par gange og en gang med et laaaaangt flow og sørme også et lille drej. Jeg råber begejstret, da bølgeenergien ender på nul, og skuden synker. Møder anerkendende blikke fra to ungersvende der på uforskammet vis har fundet opskriften på at komme op langt flere gange end jeg. Den ungdom, den ungdom….

Her overhales ungdommen af …. en ihærdig surfer

Klitmøller med den sikre bugt

Opskriften på succes ved surf-sport er at tage hele oplevelsen med. Det er det hele værd, først man rejser sig og surfer. Hele køreturen fra Århus, som er lang, men heldigvis i godt selskab med min marker Thomas som også er blevet bidt af et galt surfbræt. Men måler man kun selve gliddet, altså de måske 10 sekunder man står på vandet, så er det for anstrengende. Kan man til gengæld tage hele turen, fra ankomsten til stranden til man står under bruseren hjemme igen, som essensen af surf – ja så er det lige ved at der er dømt Zen. Zen og kunsten at opleve. Det kan jeg. Jeg nyder hele oplevelsen, og tror at det er kommet med alderen. At være mere i nuet, det lange nu, men naturligvis helst i flowet på bølgen.
”Go with the flow”, er min indgang til livet her midtvejs. And let the flow be looooong. Måske skulle jeg prøve et longboard…..?

Jeg har i øvrigt købt mig et kamera. Se billeder (nogle ældre) på http://images.search.yahoo.com/search/images?p=bentborn&ei=utf-8

Billederne nederst er Thomas,  The surf dude.

Om born2b

Bor i Risskov
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Kitesurfing, Rejser, Surf, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Go with the flow

  1. David siger:

    Hej Bent og Thomas..

    Jeg tror i ville få virkelig meget ud af et longboard_ Også i Risskov:)

Skriv et svar

