Risskov Surf Club – balancen

Det er fantastisk. At de små bølger virker ganske fint til træning. De sidste dage har jeg kunne øve i Risskov på bølger af ca. en halv meters højde, og med længde på måske 10 – 15 meter. Og det ER nok. Til med morsomt og total motion.

Sådan gøres Pop-ups i Risskov

Det seneste jeg har fundet ud af, er at det er helt centralt, hvor kroppen befinder sig på boardet, i liggende position inden take off.  Klart, vil den uerfarne læser tænke, og denne læser har ret. Hvad der er mindre klart er, at vi taler om centimeter og millimeter. Boardet, et Malibu 7,3, er påvirkelig for selv de mindste vægtændringer. (Jeg må have fat i en tusch og får mærket nogle positioner op). Er jeg for langt fremme, tipper næsen under vandet og der er dømt ubåd. For lang tilbage og resultatet er som drivankeret er kastet og dermed bremseeffekt. Det er flowet man søger, gliddet over vandet. Jeg har alligevel, de fleste gange, fundet balancen. Jo flere gange jeg ligger korrekt, des bedre kommer jeg gennem Pop-up’ne og op og stå på boardet.  Det lykket hver fjerde gang.
Og det smitter. Mit indre har også fundet en balance. Jeg oplever et veltilfreds sted som er i bevægelse på sådan en bølgeartig måde. Jeg mener at det er det – at være.

Hill dig surfing – og hej der bølger fra Risskovs høfder som løfter.

Om born2b

Bor i Risskov
Dette indlæg blev udgivet i Blog, Hverdagen, Kitesurfing, Surf, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Risskov Surf Club – balancen

  1. Hey Bent,

    Du er grineren. Lyder til at du hygger dig og rimelig cool du har skrevet en bog om New Zealand.

    Held og lykke med dit surf eventyr.

  2. ryan lee siger:

    Good to meet you yesterday. We must make a plan when I get back from sa. Ill give you a shot on my inflatable too. You’ll love it.

Skriv et svar

