Risskov Surf Club er åben – for den mystiske hætteklædte skum-mand

Den nye surf-stil er en visuel nydelse

Endelig sydøstenvind og skum på de ellers stille bølger i Risskov. Ude var to kitesurfere, som morede sig, og så samtlige medlemmer af Risskov Surf Club – mig!
I vindens anledning havde jeg iført mig den sorte neoprenhætte, og på den måde er havets svar på Batman, Skum-manden, pludselig at finde i bølgernes brus. Mystisk og uden forudsigelse dukker denne havets betvinger op og bemægtiger sig havets urolige elementer. ”Hvem er han”?, synes folk at spørge og ser beundrende efter denne hætteklædte bølge-betvingeren. Han som, uden andre hjælpemidler end sit trofaste board, ridder skamløst over de hidsige våger. Nåh, min nabo genkendte mig dog, og derfor billederne., tak Stig Jeg kunne nu godt bruge en Robin, og det ville forøge Risskov Surf Club’s medlemstal med 100 procent.

Den smarte skum-mand finder den letteste vej udad

I dag var bølgerne de største jeg nogen siden har surfet i – på hjemmebanen. Tror over én meter, og det er temmelig meget vandtryk der rammer mig, når en sådan fætter vælger at vælte alt sit opsparede læs ud. På et tidspunkt ramte mit board mig på munden, hvor jeg heldigvis havde lukket munden. Læben fik et ordentlig slag og er hævet betragteligt. Tænderne har det godt, men for pokker jeg var bekymret et øjeblik der.  Overvejede om en amerikansk fodbold hjelm kunne være mit næste våben til beskyttelse. Det kunne måske også se fedt ud, en skum-mand med hjelm og tandbeskytter. Lærdommen ude til søs er altså, at det gælder om, at have boardet i læ og aldrig i lu (foran sig) uden total kontrol med hænderne.  Almindeligvis (andre steder på jorden) er der nogenlunde tid til at samle sig mellem bølgerne. Men her i dag i Risskov kommer bølgerne i serier, lige så hurtigt som de konservatives undskyldninger. Ingen tid til at sunde sig, før næste brager ind over. Jeg kunne godt have brugt en undskyldning for det slag, men fik nu ingen, øv.

Selve surf stilen er nu betragtelig meget bedre end sidste sommer. (Der findes et videoklip også, men teknikken driller min nabo). Det skyldes tre faktorer: Min rejse til Chile og Påskeøen hvor jeg surfede i alt i 8 dage. Mit nye board som er lidt større i volumen. Og en vigtig ting, mine armbøjninger som jeg hele sommeren har taget 3 x 20 om dagen. Altid beredt, må skum-manden være, der kunne jo komme bølger. Og i dag var de her. Batman gå hjem, her kommer skum-manden.

Nå, ok sådan ser han ud.

To sidste billeder taget af Gitte 14 dage senere.

Om born2b

Bor i Risskov
Dette indlæg blev udgivet i Blog, Kitesurfing, Surf, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Risskov Surf Club er åben – for den mystiske hætteklædte skum-mand

  1. Flarsen siger:

    Hey Skum-mand. Jeg står og skal til århus nu her i et par dage. Hvordan ser det ud med bølger de næste par dage i Risskov? Hvis det ser fornuftigt ud, så kunne det være du fik lidt selskab i vandet nemlig?

  2. Flarsen siger:

    Har kigget lidt på det, har du nogensinde været i grenaa og surfe?

Skriv et svar

