Fuerteventura Corralejo

Oscar, den flyvende hollænder

Jeps, så er der noget om at den der træner bliver bedre. Nu er min balance og timing i hvert fald bedre end tidligere. Risskovs venlige, men korte bølger, har bidt sig fast på indersiden af våddragten! Dermed kan erfaringen og den sjove træning hjemmefra nu anvendes på Fuerteventura, Europas surfer- ø numero uno. (Selv om det vel er Afrika rent geografisk).

Surf on the road

Bølgerne denne dag sigter mod kysten lidt nord for El Cotillo. De kommer i pæne størrelser på omkring halvanden meter. Bølgerne er på linje med øens befolkning og dermed meget rare og venlige, og der er god plads mellem dem.
”Perfect for bouth beginners and intermedia like you”, forklarede Oscar smilende med lidt nederlandsk accent.
Jeg har mødt denne flyvende hollænder ved havnen dagen før, hvor han som instruktør havde nogle beginners i vandet.  Han er noget dyrere end så mange andre med prisen, men forklarer det med den bedre kvalitet, hvad angår det at finde de rigtige strande, og passende bølger. Jeg må medgive at det passer. Og denne sidste dag for mig er super. Jeg rammer 6 ud af 7 forsøg, og surfer såmænd ganske pænt. Og da jeg har fået personlig træning af Oscar to dage før på Flag Beach, ja så mener jeg også det har hjulpet på stilen. Dog har jeg stadig noget svært ved at slippe boardet med blikket, og kikke op og ligeud. Men surfer, det gør jeg. Oven i købet som dages bedste mand/ kvinde – bortset fra den flyvende hollænder selv og hans hund, Jansen.

Jansen, til venstre

Den har sit eget surfboard og surfer lidt på dette. Mest trækker den boardet i land og bider i det, men Jansen kan surfe. Og Oscar kalder på den ude i vandet, og lidt efter sidder den på hans board som skibshund. Rigtigt sjov hund og meget charmerende.

Surfer

Fuerteventura i Corralejo er lidt af en oase. Her er god plads mellem turisterne, og der er virkelig tale om laid back feeling overalt. Rigtige mange er her for at surfe. Min søn Silas og hans to venner som også er her, kan have lidt svært ved at finde en fest, men det kan lade sig gøre – har de forklaret. Jeg har fået dem lokket til at tage et begynder-kursus med Oscar. Hvem ved, måske bliver der trængsel på Risskov strand til foråret…

Udsigten venstre for molen ved havnen i Corralejo


Fuerteventura er også andet end surf. Kik her for billeder:

http://picasaweb.google.com/bentborn

Om born2b

Bor i Risskov
Dette indlæg blev udgivet i Fuerteventura, Rejser, Surf, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Fuerteventura Corralejo

  1. FitnessMotivator siger:

    Ser godt ud Bent! 🙂

Skriv et svar

